Obchodné podmienky

pre internetový obchod www.eshop.coffea.sk

 

  1. ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE

 

  1. Obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri uzatváraní zmluvy na diaľku, ktorými je obchodník ako prevádzkovateľ internetového obchodu a kupujúci. Kupujúcim je každá fyzická a právnická osoba, ktorá uzatvorila s obchodníkom zmluvu na diaľku prostredníctvom internetového obchodu na adrese eshop.coffea.sk. Prevádzkovateľom internetového obchodu je obchodná spoločnosť:  

            Názov:                                         COFFEA Drinks, s.r.o.
            Sídlo spoločnosti:                       Koperníkova 15, Trnava 917 01 
            IČO:                                              36 253 995
            DIČ:                                              2020168062

IČ DPH:                                       SK2020168062
E-mail:                                          coffea@coffea.sk

Telefón:                                         0911 467 006

Obchodný register OS Trnava: odd. Sro, vložka č. 14055/T

            Bankové spojenie pre kupujúcich:

Názov banky:                              UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.

IBAN:                                            SK36 1111 0000 0014 5042 3005

  1. Ustanovenia týchto obchodných podmienok a reklamačný poriadok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Zmluva ako aj obchodné podmienky spolu s reklamačným poriadkom sa spravujú slovenským právnym poriadkom. Všetky vzťahy neupravené kúpnou zmluvou, obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom sa v prípade, ak vystupuje kupujúci v postavení spotrebiteľa spravujú zákonom č. 40/1964 Zb. Občianskym zákonníkom v platnom znení, zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov a v prípade, ak vystupuje kupujúci pri nákupe tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti sa spravujú zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom v platnom znení. Tieto obchodné podmienky sú viazané na nákup v internetovom obchode eshop.coffea.sk. Znenie obchodných podmienok je obchodník oprávnený meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas doby účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny obchodných podmienok je splnená ich umiestnením na webovej stránke eshop.coffea.sk.

II. OBJEDNÁVKA – UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY

  1. Kupujúcim v postavení spotrebiteľa sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti.
  2. Odoslanie objednávky nie je podmienené registráciou kupujúceho v databáze prevádzkovateľa  internetového obchodu. Kupujúci vyplnením a odoslaním objednávkového formulára potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom.
  3. Registrácia na webovej stránke umožní kupujúcemu prístup do svojho používateľského účtu, z ktorého môže objednávať tovar. Prístup k účtu kupujúceho je zabezpečený heslom a zvoleným menom používateľa.
  4. Kupujúci objednáva tovar, respektíve uzatvára zmluvu na diaľku s obchodníkom elektronickým odoslaním vyplneného objednávkového formulára.
  1. Odoslaním objednávky, stlačením tlačidla „objednávka s povinnosťou platby“,  sa objednávka pre kupujúceho v postavení podnikateľa stáva záväznou. Kupujúci v postavení podnikateľa potvrdzuje, že stlačením tlačidla „odoslať objednávku s povinnosťou platby“  bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu tovaru spolu s nákladmi spojenými s dodaním tovaru. Kupujúci v postavení spotrebiteľa má podľa podmienok dohodnutých v článku VI. týchto obchodných podmienok po uzatvorení kúpnej zmluvy právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu.
  2. Pred odoslaním objednávky  obchodníkovi, môže kupujúci obsah nákupného košíka skontrolovať a meniť údaje, ktoré vo svojej objednávke zadal. Údaje uvedené kupujúcim v objednávke sú obchodníkom považované za správne.
  3. Následne po odoslaní objednávky dostane kupujúci na svoju e-mailovú adresu automaticky generované oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému obchodníka. Prijatá elektronická objednávka je považovaná za návrh Kúpnej zmluvy.
  4. Obchodník bezodkladne po doručení objednávky zašle elektronickou poštou na e-mailovú adresu kupujúceho informáciu o potvrdení/akceptácii objednávky vo forme e-mailovej správy. Toto potvrdenie/akceptácia objednávky zo strany obchodníka je uzavretím kúpnej zmluvy medzi kupujúcim a obchodníkom.
  1. III. PLATOBNÉ PODMIENKY

 

  1. Kupujúci za tovar a náklady na doručenie zaplatí v eurách spôsobom dohodnutým v objednávke.
  2. Kúpnu cenu, cenu tovaru a náklady na doručenie (ďalej len „kúpna cena“) môže kupujúci obchodníkovi uhradiť bezhotovostným spôsobom (bankovým prevodom, internetbankingom, online platba kartou) alebo na dobierku.​
  1. Údaje potrebné k úhrade dostane kupujúci prostredníctvom e-mailu vo forme zálohovej faktúry.
  2. Pri bezhotovostnom prevode sa za deň platby považuje deň, keď bola celá kúpna cena pripísaná na účet obchodníka.
  3. V prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru.
  4. Pri preberaní tovaru prostredníctvom doručovacej spoločnosti je doručený doklad o prevzatí tovaru, ktorý je zároveň dokladom o zaplatení tovaru v prípade platby na dobierku. Daňový doklad (faktúra) s vyčíslením kúpnej ceny a DPH a nákladov na doručenie dostane kupujúci spolu s doručenou zásielkou.

 

  1. IV. DODACIE PODMIENKY

 

  1. Obvyklá dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu eshop.coffea.sk. Dodávky objednaného tovaru sú podľa dostupnosti expedované v čo najkratšom termíne.
  2. Tovar je zasielaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti Direct Parcel Distribution SK s.r.o., IČO: 35 834 498, so sídlom Pri letisku 5 821 04 Bratislava (ďalej iba „DPD“), prostredníctvom kuriéra Zásielkovne na presnú adresu kupujúceho alebo na odberné miesta Zásielkovne v rámci Slovenskej a Českej republiky,
  3. Spôsoby dopravy a platby:​
    • Kuriér/ Odberné miesto Zásielkovne – dobierka: tovar je zaslaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom Zásielkovne na uvedenú adresu kupujúceho na dobierku, kupujúci uhradí celú kúpnu cenu za tovar pri preberaní zásielky od kuriéra/dopravcu, doba dodania je do 24 hodín po expedovaní objednávky;
    • Kuriér/Odberné miesto Zásielkovne – bezhotovostný prevod: tovar je zaslaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom Zásielkovne na uvedenú adresu kupujúceho po uhradení a pripísaní celej kúpnej ceny uvedenej v elektronickej objednávke na účet obchodníka (Bankové spojenie pre kupujúcich: IBAN: SK36 1111 0000 0014 5042 3005), doba dodania je do 24 hodín po expedovaní objednávky.
    • Kuriér/Odberné miesto Zásielkovne - platba cez Besteron: tovar je zaslaný prostredníctvom kuriérskej spoločnosti alebo prostredníctvom Zásielkovne na uvedenú adresu kupujúceho po uhradení a pripísaní celej kúpnej ceny uvedenej v elektronickej objednávke na účet obchodníka. Doba dodania je do 24 hodín po expedovaní objednávky.
    • Osobný odber - platba priamo na prevádzke v Trakovice 476.
  4. Cena za kuriérsku spoločnosť je počítaná podľa hmotnosti objednávky. Presnú cenu Vám uvedie priamo objednávkový formulár, v prípade, že nebudete s cenou súhlasiť objednávku vystornujete.
  5. Ak sa obchodník a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, obchodník je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. Ak obchodník nesplnil svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety a nie je schopný dodať tovar kupujúcemu, obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho. Obchodník je povinný poskytnúť možnosť dodania náhradného tovaru alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy.
  6. Ak nastane situácia podľa predchádzajúceho bodu tohto článku obchodných podmienok, Kupujúci má právo odmietnuť možnosť dodania náhradného tovaru a odstúpiť od objednávky uvedeného tovaru. Obchodník je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcim stornovať objednávku.
  7. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až po úplnom zaplatení celej kúpnej ceny za tovar.

 

V. PRÁVO SPOTREBITEĽOV ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY

 

  1. Kupujúci v postavení spotrebiteľa je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci v postavení spotrebiteľa alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme tovar.  Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Kupujúci v postavení spotrebiteľa môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
  2. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením napríklad listom zaslaným poštou  na adresu: COFFEA Drinks, s.r.o., Trakovice 476, 919 33 alebo emailom na: coffea@coffea.sk. Ak využijete možnosť podať odstúpenie od zmluvy prostredníctvom emailu, prijatie odstúpenia od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme na email, z ktorého ste odstúpenie odoslali. Odstúpenie od zmluvy má kupujúci v postavení spotrebiteľa možnosť uskutočniť prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy uvedeného v bode 12 tohto článku obchodných podmienok, jeho použitie však nie je povinné. Vrátený tovar nemôže byť poškodený, otvorený ani nijakým spôsobom použitý. Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu COFFEA Drinks, s.r.o., Trakovice 476, 919 33 najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty podľa predchádzajúcej vety tohto bodu všeobecných obchodných podmienok.
  3. Formulár na odstúpenie od zmluvy:

VI. ODSTÚPENIE KUPUJÚCEHO OD ZMLUVY

 

Kupujúci v postavení spotrebiteľa:

Meno a priezvisko:          ___________________

Bydlisko:                             ___________________

Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy uzatvorenej s Obchodníkom:

Obchodné meno:              COFFEA Drinks, s.r.o.

Sídlo:                                   Koperníkova 15, 917 01 Trnava

IČO:                                     36 253 995

Spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka č. 14055/T

E-mailový kontakt:          _____________________________

týkajúcej sa tovaru:          _____________________________

                               _____________________________

 

Dátum objednania:          _____________________________

Číslo objednávky:             _____________________________

Číslo faktúry:                     _____________________________

Dôvod vrátenia tovaru (nepovinné):   

Tovar mi nevyhovuje            

Iný dôvod: ______________________________________________________________

 

Kúpna cena má byť vrátená: bezhotovostným prevodom na bankový účet číslo:

IBAN: ___________________________________________________________________

 

Miesto:  _______________

Dátum: _______________

 

___________________________

(podpis kupujúceho v postavení spotrebiteľa)

 

  1. Doručením odstúpenia od zmluvy zo strany kupujúceho v postavení spotrebiteľa na adresu obchodníka sa zmluva zrušuje od počiatku. Náklady s doručením odstúpenia spolu s nákladmi ohľadne doručenia tovaru obchodníkovi znáša kupujúci v postavení spotrebiteľa tzn. priame náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci v postavení spotrebiteľa.
  2. Obchodník je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov a to rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb a to najneskôr do 14 dní :
      1. odo dňa vrátenia tovaru späť na adresu obchodníka alebo
      2. odo dňa preukázania, že tovar kupujúci v postavení spotrebiteľa odoslal späť, podľa toho, čo nastane skôr alebo
      3. v prípade neprevzatia tovaru odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy obchodníkovi.

 

 

        1. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

 

  1. Doba, v ktorej je možné uplatniť zodpovednosť za vady je 6 mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim.
  2. Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na mechanické poškodenie tovaru ani ak bol tovar zničený neodbornou manipuláciou kupujúceho v postavení podnikateľa, či nevhodným skladovaním. Kupujúci v postavení spotrebiteľa zodpovedá len za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru. Skôr, ako nám zašlete tovar na reklamáciu, kontaktujte nás prosím na adrese coffea@coffea.sk. Naša spoločnosť sa riadi reklamačným poriadkom spoločnosti zverejneným na internetovej stránke obchodníka. Náklady na poštovné reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k obchodníkovi znáša kupujúci. Za prípadnú stratu zásielky reklamovaného tovaru smerom od kupujúceho k obchodníkovi obchodník nezodpovedá. Obchodník sa zaväzuje vyhodnotiť uplatnenú zodpovednosť za vady v primeranej lehote, ktorá začína plynúť dňom, kedy obchodník tovar s uplatnenou zodpovednosťou za vady prevzal a končí dňom, kedy obchodník zašle kupujúcemu stanovisko ohľadne uplatnenej reklamácie. Tovar na reklamáciu prosím zasielajte na nasledovnú adresu: COFFEA Drinks, s.r.o., Trakovice 476, 919 33. Na tejto adrese ste oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady tovaru, podať odstúpenie od zmluvy, podať žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet.

 

      1. VIII. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

 

  1. Realizovaním objednávky tovaru na našej webovej stránke súhlasíte s poskytnutím Vašich osobných údajov za účelom dodania tovaru a realizácie kúpnej zmluvy, vedenie účtovníctva a marketingu, aby sme čo najlepšie vedeli zabezpečiť Vaše požiadavky. Spracovanie Vašich osobných údajov realizujeme na základe Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES a to na základe platného právneho dôvodu, udeleného súhlasu, oprávneného záujmu a zákonnej povinnosti. Ako správca osobných údajov ich uchovávame v rozsahu meno a priezvisko, adresa, email a telefonický kontakt na dobu premlčacích lehôt, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak. Váš súhlas s poskytnutím osobných údajov našej spoločnosti ste oprávnený kedykoľvek odvolať ako aj ste oprávnení sa kedykoľvek bližšie informovať ako sú Vaše osobné údaje spracovávané. V niektorých prípadoch sme povinní zo zákona spracovávať Vaše osobné údaje ako je vedenie účtovníctva, preto je možné Vaše osobné údaje vymazať až po zákonom stanovenej dobe. Všetci zamestnanci a spolupracovníci obchodníka, ktorí prídu do styku s chránenými osobnými údajmi sú povinní zachovávať mlčanlivosť. Kedykoľvek ste oprávnení sa odhlásiť zo zasielania informačných správ a obchodných správ. Úrad pre ochranu osobných údajov vykonáva dohľad nad spracovávaním osobných údajov, v prípade ak požadujete akékoľvek vysvetlenie alebo informácie ohľadne osobných údajov, ste oprávnení sa na nás kedykoľvek obrátiť.

 

 

      1. IX. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

 

  1. Každý kupujúci v postavení spotrebiteľa má právo domáhať sa ochrany práv spotrebiteľa podaním návrhu subjektu alternatívneho riešenia sporov v súlade so zákonom č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov.
  2. Orgánom alternatívneho riešenia sporov na území Slovenskej republiky je Slovenská obchodná inšpekcia, na ktorú sa môže kupujúci v postavení spotrebiteľa obrátiť z dôvodu zmierlivého riešenia sporu ako aj iné subjekty, ktoré sú zverejnené na webovej stránke: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 .

Webová stránka Slovenskej obchodnej inšpekcie je nasledovná: https://www.soi.sk/

      Webová stránka Spoločnosti ochrany spotrebiteľov (S.O.S) Poprad je https://ombudspot.sk/

      Webová stránka Združenia na ochranu práv občana - AVES je https://www.zdruzenieaves.sk/

  1. V prípade cezhraničného sporu má kupujúci v postavení spotrebiteľa právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu, ich webová stránka je https://esc-sr.sk/.